lördag 15 mars 2008

skärp er

Igår tappade jag min plånbok. Jag gled runt på Vetekatten och letade efter en plats att sitta och solokvista en stund på.
Jag gick förbi den långa kön till kassan med min kofta och kappa under ena armen, min handväska i den andra samt en kaffekopp i en av händerna och någonstans låg plånboken och guppade. Tills den ramlade ner på golvet.

Detta skedde precis vid kön och en dam iakttog mig. Hon följde plånboken med blicken, såg hur ockuperad av grejer jag var.

Schysst, tänkte jag - hon böjer sig säkert ner och tar upp plånboken åt mig.

Nä, men istället börjar hon SKRATTA.

Jag glor förvånat och tyst på henne och därefter i stor irritation hittar en plats att ställa kaffekoppen på medan jag tar upp plånboken själv.

Vad är det för fel på folk?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de LCD, I hope you enjoy. The address is http://tv-lcd.blogspot.com. A hug.